Kouluttajat
Handledande habiliterare, Socionom (YH), Lösningsinriktad neuropsykiatrisk coach
Jenny har arbetat med barn och unga i olika åldrar inom såväl barnskyddet som skolvärlden. Jenny betonar ett anknytningsfokuserat, barncentrerat och lågaffektivt arbetssätt. Hennes särskilda intresseområde är att hitta olika lösningar för att anpassa lärmiljön så att man tillgodoser allas behov. Jenny lägger stor vikt på att förmedla vilken resurs bemötande är för relationsbyggande och en fungerande vardag.
- Npf
- Sociala färdigheter och kommunikation
- Barn som reagerar med beteende
- Sektorsövergripande arbete
Utbildare
Handledande habiliterare, Socionom (YH), Lösningsinriktad neuropsykiatrisk coach
Jenny har arbetat med barn och unga i olika åldrar inom såväl barnskyddet som skolvärlden. Jenny betonar ett anknytningsfokuserat, barncentrerat och lågaffektivt arbetssätt. Hennes särskilda intresseområde är att hitta olika lösningar för att anpassa lärmiljön så att man tillgodoser allas behov. Jenny lägger stor vikt på att förmedla vilken resurs bemötande är för relationsbyggande och en fungerande vardag.
- Npf
- Sociala färdigheter och kommunikation
- Barn som reagerar med beteende
- Sektorsövergripande arbete
Kouluttajat
toimintaterapeutti YAMK, varhaiskasvatuksen opettaja, sote-alan kliininen asiantuntija, johtamisen erikoisammattitutkinto
Mirjami on monialaisen verkostotyön osaaja, jolla on runsaasti kokemusta kuntoutuksen ja opetuksen yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kouluissa kolmiportaisen tuen järjestämisen asioissa. Mirjamia kiinnostavat lasten ja nuorten sekä perheiden osallisuuden lisääminen, oppilaslähtöisten tukitoimien järjestäminen, sekä psyykkisen ympäristön vaikutus kouluissa oppilaiden hyvinvointiin ja oppimiseen.
- psyykkiset – ja käyttäytymisen haasteet
- tukitoimet päiväkoti ja kouluarjessa
- päiväkodin ja koulun toimintakulttuuri
- perhe- ja verkostotyö
- Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat
Utbildare
handledande lärare, socialarbetare (VTM), förskolelärare, neuropsykiatrisk coach, ämneslärare (HI, SA)
- lärandemiljö i skolan, praktiska lösningar
- elevvård
- familje- och nätverkssamarbete
- utmanade beteende och exekutiva funktioner, förebyggande åtgärder och anpassningar i skolmiljön
- neuropsykiatrisk coaching
- elever med NPF
- barnskydd, handikappservice och kommunens socialtjänster
- övergången från grundskola till andra stadiet