Kouluttajat
toimintaterapeutti YAMK, varhaiskasvatuksen opettaja, sote-alan kliininen asiantuntija, johtamisen erikoisammattitutkinto
Mirjami on monialaisen verkostotyön osaaja, jolla on runsaasti kokemusta kuntoutuksen ja opetuksen yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kouluissa kolmiportaisen tuen järjestämisen asioissa. Mirjamia kiinnostavat lasten ja nuorten sekä perheiden osallisuuden lisääminen, oppilaslähtöisten tukitoimien järjestäminen, sekä psyykkisen ympäristön vaikutus kouluissa oppilaiden hyvinvointiin ja oppimiseen.
- psyykkiset – ja käyttäytymisen haasteet
- tukitoimet päiväkoti ja kouluarjessa
- päiväkodin ja koulun toimintakulttuuri
- perhe- ja verkostotyö
- Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat
Kouluttajat
ohjaava opettaja, KM (erityispedagogiikka), EO, sosionomi (AMK), neuropsykiatrinen valmentaja, kasvatus- ja kuntoutuskoiran ohjaaja
Kukka-Maaria tietää, miten moniammatillisesti suunnitella ja toteuttaa monitarpeisten oppilaiden opetusta. Hän pystyy selkeästi ja käytännönläheisesti avaamaan myös sitä, miten järjestää toiminta-alueittainen opetus. Myönteisen käyttäytymisen tukemisen tavat ovat Kukka-Maarian kouluarjessa hyödyntämiä.
- toiminta-alueittain järjestetty opetus
- moniammatillisuus
Utbildare
handledande lärare, ped.mag., speciallärare, specialklasslärare
Daniel har stor sakkunskap om och erfarenhet av att undervisa elever med synnedsättning/blindhet samt hur man med hjälp av undervisningsarrangemang, metoder och hjälpmedel beaktar dessa elever i sin undervisning. Daniel är skicklig på att använda teknologi som stöd i undervisningen.
- elever med synnedsättning
- synhjälpmedel
- IT som hjälpmedel i undervisningen
- studieteknik
- kompanjonlärarskap