Kouluttajat
handledande lärare
ped.mag., speciallärare, specialklasslärare, magister i synpedagogik och synnedsättning
Misa har en lång erfarenhet av barn, unga och vuxna med synnedsättning och syn i kombination med neurologiska skador. Hon kan kartlägga stöda och erbjuda synterapi med inriktning att stärka ögonmotoriken. Misa är insatt i de pedagogiska processerna som hör till skolgång och stöd i lärande med tanke på en synnedsättning. Misa är även insatt i metoder för förebyggande och bemötande av utmanande beteende.
- synnedsättning
- syn och neurologi
- synhjälpmedel
- synterapi för att stärka ögonmotoriken
- syn och läsning
- utmanande beteende
Utbildare
handledande lärare
ped.mag., speciallärare, specialklasslärare, magister i synpedagogik och synnedsättning
Misa har en lång erfarenhet av barn, unga och vuxna med synnedsättning och syn i kombination med neurologiska skador. Hon kan kartlägga stöda och erbjuda synterapi med inriktning att stärka ögonmotoriken. Misa är insatt i de pedagogiska processerna som hör till skolgång och stöd i lärande med tanke på en synnedsättning. Misa är även insatt i metoder för förebyggande och bemötande av utmanande beteende.
- synnedsättning
- syn och neurologi
- synhjälpmedel
- synterapi för att stärka ögonmotoriken
- syn och läsning
- utmanande beteende
Kouluttajat
ohjaava opettaja, KM, erityisopettaja, luokanopettaja
Sari on toteuttanut työssään useita vuosia yhteisopettajuutta ja pystyy käytännönläheisesti avaamaan opettajien osaamiset yhdistävän mallin hyödyt ja haasteet niin opettajan kuin oppilaan kannalta. Hän on taitava kertomaan joustavista tuen muotojen käytänteistä sekä hyvinvointitaitojen opettamisesta, jotka luovat perustan kukoistavalle koululle.
- hyvinvointitaidot
- yhteisopettajuus ja tiimityöskentely
- eriyttäminen ja joustavat opetusjärjestelyt
- haastava käyttäytyminen
- kouluakäymättömyys
Utbildare
handledande lärare, ped.mag. speciallärare, specialklasslärare
Eivor har 20 års erfarenhet av att ge hörselpedagogiskt stöd till elever, personal och föräldrar. Eivor har även erfarenhet av att arbeta tillsammans med barn och unga som kräver det lilla extra och att tillsammans med skolpersonalen finna strategier för att eleverna ska uppnå sin optimala potential.
- barn inom småbarnspedagogik och grundskola
- barn med hörselnedsättning
- lärandemiljön i skolan, praktiska lösningar
- kartläggning och handledning
- ett annat sätt att tänka: AST – förmågor och förutsättningar för lärande