Kouluttaja

kommunikaatio-ohjaaja (seksuaalineuvoja, puhevammaisten tulkki, kuntoutuksen ohjaaja, kuulo- ja autismiasiantuntija)

Anna-Liisa on työskennellyt erityisten lasten, nuorten ja aikuisten kanssa n. 15 vuotta. Anna-Liisa on perehtynyt erityisesti kommunikaatioon ja vuorovaikutukseen sekä niiden tukemiseen. Puhetta korvaavat ja tukevat kommunikaatiomenetelmät ovat Anna-Liisan osaamisalaa. Anna-Liisalla on kokemusta erityisesti monitarpeisten lasten ja nuorten kanssa työskentelystä ohjaamisen, kommunikaation tukemisen sekä seksuaalineuvonnan ja -kasvatuksen näkökulmasta. Anna-Liisa työskentelee moniammatillisessa yhteistyössä sekä toteuttaa erilaisten oppilaiden kanssa yksilöohjausta sekä ryhmänohjausta. 

Kouluttaja

toimintaterapeutti

Katariina on työskennellyt vuosia lasten ja nuorten kanssa, joilla on oppimiseen, vuorovaikutukseen, kuuloon tai näköön liittyviä toimintakyvyn haasteita. Työssään hän tarkastelee asiakkaan toimintakykyä laaja-alaisesti ja pyrkii luomaan arjesta kuntouttavaa. Katariina on erikoistunut sensorisen integraation teoriaan, terapiaan ja arviointiin (mm. EASI – Evaluation in Ayres Sensory Integration testi -pätevyys).

Kouluttaja

toimintaterapeutti (sensorisen integraation erikoistumisopinnot sekä leikin erikoistumisopinnot. Voimauttava ratkaisukeskeisen neuropsykiatrisen valmennuksen asiantuntija, taideterapiaohjaaja)

Tainalla on pitkä kokemus  erityislasten ja -nuorten toimintakyvyn tukemisessa. Hän edistää ja ylläpitää erityislasten ja -nuorten toimintakykyä sekä mahdollistaa heidän osallistumisensa omaan arkeen ja itselleen merkitykselliseen toimintaan. Taina painottaa työssään ratkaisukeskeistä ja voimauttavaa vuorovaikutusta.

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, työnohjaaja

Tiina on toiminut pitkään erityisluokanopettajana opettaen lapsia, joilla on haastetta kielessä, tarkkaavuudessa, toiminnanohjauksessa ja käytöksessä. Häneltä löytyy erityisosaamista varhaiskasvatuksessa, sekä esi- ja perusopetuksessa toimimisesta 

  • kehityksellinen kielihäiriö 
  • varhaiskasvatus, esiopetus 
  • työnohjaus 
  • hyvinvointitaidot
  • tiimityöskentely

Työnohjaaja

ohjaava opettaja, erityisluokanopettaja, Valteri Onerva, Jyväskylä

Koulutukseltani olen koulunkäynninohjaaja, nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaaja ja luokanopettaja sekä erityisluokanopettaja. Työkokemukseni on kaikilta näiltä aloilta.

Teen työnohjausta valmentavalla työotteella, NLP-viitekehyksessä. NLP on ajattelutapa ja toimintamalli, joka auttaa ihmistä kehittämään osaamistaan ja käyttämään sitä eri tilanteissa parhaalla mahdollisella tavalla. Olen STOry:n jäsen.

Työnohjauksessa minulle on tärkeää ihmisen ja työyhteisön voimavarojen löytyminen. Jokaisessa meissä on tietoa, osaamista ja voimavaroja, mitkä tehdään näkyväksi yhteisessä vuorovaikutuksessa. Työskentelyssäni korostuvat ihmettely, kyseleminen ja keskustelu. Yhteinen työskentely lähtee ohjattavien tarpeista, yhdessä asettavista tavoitteista ja turvallisesta ilmapiiristä.

Kouluttaja

PsM, neuropsykologi

Satu pyrkii työssään edistämään erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten psyykkistä hyvinvointia ja koulunkäyntiä. Sadun työnkuva on monipuolinen sisältäen esi- ja perusopetusikäisten lasten ja nuorten oppimisvaikeuksien ja koulunkäynnin haasteiden arviointia sekä tukitoimien suunnittelua monialaisesti. Satu toimii myös kouluttajana. 

  • kielen kehityksen tukeminen 
  • neuropsykologinen osaaminen 
  • tarkkaavuus ja toiminnanohjaus, ADHD