Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, varhaiserityisopettaja, erityisluokanopettaja, kognitiivinen lyhytterapeutti
Sannan toimintatapa perustuu vahvuusperusteiseen ajattelumalliin, positiiviseen pedagogiikkaan ja voimavaralähtöiseen lähestymistapaan sekä ratkaisukeskeisiin käytännön menetelmiin. Sannalla on kokemusta varhaiskasvatuksen kentällä sekä esi- ja perusopetuksessa toimimisesta. Yläkouluikäisten parissa Sanna on opettanut ja ohjannut nuoria, joilla on kielellisiä-, tarkkavaisuus- ja toiminnanohjauksen sekä käytöksen haasteita. Sanna omaa kokemusta ratkaisujen löytämisestä kouluakäymättömyyteen, tunne- ja mielialahaasteisiin ja hyvinvointitaitojen vahvistamiseen.
- kasvun ja oppimisen tuki varhaiskasvatuksessa
- oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen perusopetuksessa
- psyykkisesti oireileva oppilas ja kouluakäymättömyys
- hyvinvointi ja tunnetaidot
Kouluttaja
oppilastuen päällikkö | KM, erityisopettaja, sosionomi (ylempi amk)
Anuliisa tietää hyvin kodin ja koulun välisen yhteistyön merkityksen sekä sen erilaiset tehtävät ja muodot. Hän pystyy monipuolisesti avaamaan tapoja, joilla tukea oppilaita ja perhettä arjessa.
- Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat
- perhe- ja verkostotyö
- neuropsykiatriset haasteet
- haastava käyttäytyminen
Kouluttaja
psykologi, PsM
Ulla osaa kertoa, mitä tulee huomioida lasten ja nuorten psyykkisen hyvinvoinnin ollessa kyseessä ja miten psykososiaalista kehitystä on hyvä tukea. Hän pystyy myös kertomaan, mitä on hyvä ottaa huomioon, kun lapsella on kuulovamma, kielellinen erityisvaikeus, tarkkaavuuden häiriö tai autismikirjo.
- neuropsykiatriset haasteet
Kouluttaja
ohjaava opettaja | KT, FL, erityisluokanopettaja, Bliss-kouluttaja
Susannalla on laaja osaaminen ja kokemus puhetta tukevan ja korvaavan kommunikaation (AAC) käytöstä opetuksessa. Hän pystyy avaamaan selkokielen ja selkeän vuorovaikutuksen merkitystä sekä Bliss-kielen käyttöä.
- puhetta tukeva ja korvaava kommunikointi (AAC)
- puhuttu ja kirjoitettu selkokieli, selkeä vuorovaikutus
- Bliss-kieli
- puhevammaisten lasten lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen
- kirjallisuusterapia
Kouluttaja
konsultoiva ohjaaja, sosiaalikasvattaja, ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja
Riikka osaa hyvin avata autismikirjoon, ADHD/ADD, tarkkaavuuteen ja toiminnanohjaukseen liittyviä haasteita ja menetelmiä. Hän on tottunut kertomaan, miten tukea arjen hallintaa sekä hyödyntää oppimisen tukemisessa mm. strukturointia ja visualisointia. Hän on täydennyskouluttanut koulunkäynninohjaajia.
- autismikirjo ja ADHD
- haastava käyttäytyminen
- tarkkaavuus ja toiminnanohjaus
- sosiaaliset ja tunnetaidot
- ohjaajan ja opettajan tiimityö
Työnohjaaja
apulaisrehtori, Valteri Tervaväylä, Oulu
Valmistuin työnohjaajaksi Helsingin yliopistosta (Työnohjaus, coaching ja fasilitointi oppimisen tukena –koulutus) keväällä 2016. Koulutukseltani olen luokanopettaja (KM) ja erityisluokanopettaja. Minulla on Kaiku-työhyvinvointikouluttaja- ja JET-koulutukset.
Olen toiminut kaikkiaan 20 vuotta opetusalalla opetus-, kouluttaja- ja esimiestehtävissä. Erilaisista johtamisen tehtävistä minulla on työkokemusta 16 vuotta. Työnohjaajana olen innostunut tukemaan esimiehiä ja työntekijöitä työssään ja kehittymään urallaan. Minulle on tärkeää ihmisten motivoiminen ja tukeminen muuttuvissa työoloissa. Työskentelen sekä yksilöiden, ryhmien että työyhteisöiden kanssa. Uskon, että ”asioilla on tapana järjestyä”.