Kouluttaja
toimintaterapeutti, kuntoutuksen ohjaaja AMK, lähihoitaja
Katariinalle monialainen yhteistyö ja kuntouttava arki ovat tuttua kouluarjesta. Hän on suorittanut erikoistumisopintoja mm. leikistä ja tunnetaidoista sekä sensorisesta integraatiosta ja sen vaikuttavuudesta lapsen toimintakykyyn.
- kielenkehityksen tukeminen
- moniammatillisuus
- sensorinen integraatio (SI)
- sosiaaliset ja tunnetaidot
- tarkkaavuus ja toiminnanohjaus
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja
Katrilla on asiantuntemusta kuulovammaisen oppilaan opiskeluun liittyvistä opetusjärjestelyistä. Hän pystyy opettamaan viittomakieltä ja kertomaan viittomien käytöstä opetuksessa.
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, työnohjaaja
Tiina on toiminut pitkään erityisluokanopettajana opettaen lapsia, joilla on haastetta kielessä, tarkkaavuudessa, toiminnanohjauksessa ja käytöksessä. Häneltä löytyy erityisosaamista varhaiskasvatuksessa, sekä esi- ja perusopetuksessa toimimisesta.
- kehityksellinen kielihäiriö
- varhaiskasvatus, esiopetus
- työnohjaus
- hyvinvointitaidot
- tiimityöskentely
Työnohjaaja
ohjaava opettaja, erityisluokanopettaja, Valteri Onerva, Jyväskylä
Koulutukseltani olen koulunkäynninohjaaja, nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaaja ja luokanopettaja sekä erityisluokanopettaja. Työkokemukseni on kaikilta näiltä aloilta.
Teen työnohjausta valmentavalla työotteella, NLP-viitekehyksessä. NLP on ajattelutapa ja toimintamalli, joka auttaa ihmistä kehittämään osaamistaan ja käyttämään sitä eri tilanteissa parhaalla mahdollisella tavalla. Olen STOry:n jäsen.
Työnohjauksessa minulle on tärkeää ihmisen ja työyhteisön voimavarojen löytyminen. Jokaisessa meissä on tietoa, osaamista ja voimavaroja, mitkä tehdään näkyväksi yhteisessä vuorovaikutuksessa. Työskentelyssäni korostuvat ihmettely, kyseleminen ja keskustelu. Yhteinen työskentely lähtee ohjattavien tarpeista, yhdessä asettavista tavoitteista ja turvallisesta ilmapiiristä.
Kouluttaja
PsM, neuropsykologiaan erikoistuva psykologi
Satu pyrkii työssään edistämään erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten psyykkistä hyvinvointia ja koulunkäyntiä. Sadun työnkuva on monipuolinen sisältäen esi- ja perusopetusikäisten lasten ja nuorten oppimisvaikeuksien ja koulunkäynnin haasteiden arviointia sekä tukitoimien suunnittelua monialaisesti. Satu toimii myös kouluttajana.
- kielen kehityksen tukeminen
- neuropsykologinen osaaminen
- tarkkaavuus ja toiminnanohjaus, ADHD
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, opinto-ohjaaja
Sanna on toiminut pitkään työelämässä vaativaa erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden kanssa ja omaa kokemusta mm. psyykkisesti oirehtivien ja autismikirjon oppilaiden tukemisesta kouluelämässä. Sanna on perehtynyt myös tukea tarvitsevan oppilaan nivelvaiheeseen siirryttäessä toiselle asteelle.
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, käsityön- ja kuvataiteenopettaja
Anulla on pitkä kokemus työskentelystä oppilaiden kanssa, joilla on haastetta kielessä, tarkkaavuudessa, toiminnanohjauksessa ja käytöksessä. Tällä hetkellä hänen pääasiallinen työnsä on näkövammaisten oppilaiden parissa. Anu pystyy avaamaan mitä tulee huomioida em. oppilaiden opetusjärjestelyissä, menetelmissä ja välineissä.
- kielenkehityksen tukeminen
- näkövammaisten opetus ja oppilaan koulunkäynnin tuki
- näkövammaisen oppilaan koulunkäyntiin liittyvät erityistarpeet, järjestelyt ja menetelmät
- kädentaidot